Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 16 t
Kolegar, Vojtěch ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 16 000 kg. Úvodní část je věnována kritické rešerši již existujících obdobných řešení s následnou volbou vhodné koncepce. Hlavní část je tvořena výpočtem základních parametrů zdvihu, na které navazuje volba jednotlivých částí mechanismu jako je ocelové lano, vodící a vyrovnávací kladka a kladnice s hákem. Dále je provedena volba a kontrola lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a brzdy. Poslední část je věnována volbě a kontrole ložiska, ložiskového tělesa, pera výstupního hřídele převodovky, čepu a návrhu svarů pro spojení čepu s lanovým bubnem. Výstupem této bakalářské práce je zhotovení výkresové dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Optimalizace nástroje pro děrování klecí valivých ložisek
Matail, Petr ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na analýzu příčin praskání střižníku pro stříhání kapes klecí soudečkových ložisek a návrh nového konstrukčního řešení změnou tvaru funkční části střižníku. Bylo navrženo několik variant zaoblení střižné hrany a zkosení čela střižníku. Současný stav i navržené varianty byly analyzovány pomocí simulací v programu Simufact Forming. Varianty byly porovnávány pomocí průběhu střižné síly, efektivní napjatosti a kontaktního napětí na střižníku a efektivního plastického přetvoření polotovaru. Dle uvedených kritérií byla vybrána jako nejlepší varianta se zaoblením střižné hrany 0,7 mm a zkosením čela střižníku 10°.
Deformační analýza uložení hlavní hřídele větrné elektrárny
Doležel, Miroslav ; Pokorný, Jan (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozložením zatížení v soudečkových ložiscích hlavní hřídele větrné elektrárny. Na konkrétní geometrii je zkoumán vliv hřídele a ložiskových domků jakožto poddajných těles. Při řešení je využito numerické výpočtové modelování metodou konečných prvků. Problém je řešen na několika úrovních modelů. Výsledky z těchto analýz jsou porovnány s řešením získaným pomocí softwaru Mesys. Výsledky ukazují, že největší vliv na rozložení zatížení ve vnitřní geometrii ložiska má uvažování poddajného domku. Rozložení zatížení je také závislé na směru působení radiální zátěžné síly. Nejkomplexnější modely odhalují problém se vzájemným ovlivňováním ložisek a jsou závislé na koeficientu tření ve vnitřní geometrii ložisek. Znalost rozložení zatížení přispívá k návrhu spolehlivějších valivých ložisek.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 16 t
Kolegar, Vojtěch ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 16 000 kg. Úvodní část je věnována kritické rešerši již existujících obdobných řešení s následnou volbou vhodné koncepce. Hlavní část je tvořena výpočtem základních parametrů zdvihu, na které navazuje volba jednotlivých částí mechanismu jako je ocelové lano, vodící a vyrovnávací kladka a kladnice s hákem. Dále je provedena volba a kontrola lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a brzdy. Poslední část je věnována volbě a kontrole ložiska, ložiskového tělesa, pera výstupního hřídele převodovky, čepu a návrhu svarů pro spojení čepu s lanovým bubnem. Výstupem této bakalářské práce je zhotovení výkresové dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.